fredag 20 september 2013

Kl är snart 10.00 och det är äntligen fredag!

Barnen är sjuka, eller rättare sagt Ella är lite hängig. Fördelen med att arbeta hemifrån är att jag inte behöver lura dagis och skicka in henne för att sedan rusa iväg till en trång buss och en timme senare befinna mig på ett kontor med en chef som bestämmer över mig. Skönt! Jag har skrämt upp de små liven och sagt att jag inte vill bli störd utan jag måste jobba vid datorn. I över en timma nu har de lekt utan gnäll. Så, jag har fått mycket gjort.

Måste fråga Ludde hur man lägger ut bilder här på bloggen, mycket roligare då! Jag skulle kunna göra dagens outfit. Jeans från generous-avdelningen på Lindex och till det ett par tygskor med hål i hälen osv. Eller så kan ni få se vad jag har ätit till frukost? Ja, det finns mycket smått och gott jag kan erbjuda nyfikna ögon.

Apropå att driva eget företag.
Jag har så länge jag kan minnas velat driva eget, har funderat mycket på varför och kommit fram till att det är friheten och stoltheten av att försörja sig själv.  Sedan har jag också alltid drömt om att få sätta titeln VD på mitt visitkort. Nu kan jag det. Det kostade 1200kr för att registrera företaget och vips VD, ska skynda mig att fixa visitkort så att jag kan dela ut!

Så, kort inlägg idag. Inget med humor, bara dagens sinnesstämning och funderingar.

Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar