tisdag 31 december 2019

Det enda som behövs är en enda person!

Om jag skulle tvingas ta med mig en enda lärdom in i 2020 skulle jag vilja ta med mig följande;
Det enda som behövs är EN enda person om du inte själv har kunskapen eller kontakterna. EN!

En person som gör något för att din idé ska bli verklighet.
En person som kan vända din värld uppochner.
En person som öppnar dörrar du inte ens visste fanns. 

Jag ska erkänna att jag inte visste vem Dean Cushman var innan Roxettes Marie Fredriksson gick bort. Men Mr. Cushman är ett typiskt exempel på vad jag menar. En utbytesstudent från USA som köper Roxettes album i Sverige (i Borås av alla ställen), tar med den hem till USA och får den lokala radiostationen att spela ”The look”. Några veckor senare är Roxette listetta i USA.... Tack vare en enda person... och givetvis ett skitbra album och blod, svett och tårar bakom varje ton - och textrad från Marie och Per.

Du kanske har en idé. Du kanske har en dröm. Den kan vara liten. Den kan vara stor.  

Drivet och motivationen har du redan. Nu handlar det bara om att ta små steg mot din dröm. Jag lovar - du kommer att springa på din ”Dean” så småningom.

Min ”Dean” uppenbarade sig i juni 2019. Min ”Dean” heter Agneta Willans. Jag har aldrig pratat - eller träffat Agneta, men hon var den som skrev en riktigt bra recension på min debutbarnbok ”Sara och trampolinen - när man vill fast det är läskigt” (www.ludovic.se), vilket gjort att drygt 70 bibliotek i Sverige tagit in boken till sitt sortiment. Hon har möjliggjort att barn i hela Sverige lånar min bok och därmed kanske vågar ta läskiga steg själva (det är det boken handlar om). Hon har stärkt mitt självförtroende så jag vågat gå till lokala bokhandlare för att se ifall de önskar köpa in boken (vilket de gjort). Hon har öppnat dörrarna jag inte ens visste fanns.

En person är det enda som krävs. En person... och ett jäkla driv!

#findyourDean #daretofail #neverEVERgiveup #saraochtrampolinen #våga #stannauppenstund #tacksamhet

Gott Nytt År!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar