tisdag 3 september 2013

En blogg vid 40 och 10 år senare?


Vad gör väl det? Kanske är det lite ute och har sett sina glansdagar. Men rent krasst vem vill göra en podcast med mig? Eller webbtv där jag lagar mat med vinden i håret och en vacker bakgrund?  Gäster som kommer på besök, vi äter och skrattar med stora glada munnar och pärlvita tänder? Pratar en massa ointressant som vi tror folk vill lyssna till?  Tveksamt. Så, det blir en liten oskyldig blogg istället. Har haft blogg förr faktiskt och jag började med FB redan 2007 så helt ute är jag inte,  däremot hakade jag på instagram för ett par månader sedan och är nybörjare. Det finns ju faktiskt en kultur och spelregler för varje kategori inom sociala medier. FB bjuder på en blandning av yta och personlighet. Instagram har mycket humor men om möjligt ännu mer yta. Twitter har jag aldrig förstått! Eller kvitter som min kompis mamma säger. Inom bloggvärlden vet jag inte vilka regler som finns, förmodar att det är fritt spelrum och jag behöver inte ta hänsyn till någon. Jo kanske till Ludde. Stackars Ludde han vet inte vad han har gett sig in på här.  Hans anseende som en respektabel två barnspappa med fint jobb kommer att gå i kras. Nåja, ger man sig in i leken får man leken tåla. Detta ordspråk gäller dock inte för barn under två. Min minsta som fick en box i ögat igår på dagis fick mitt hjärta att blöda lite. Vill skydda henne i alla lägen.
Idag får jag användning av mina fina träningskläder kl 12.00 sharp väntar ett stenhårt PT pass. Fördelen med PT är att det inte går att fuska, nackdelen med PT är att det inte går att fuska heller. Så, det blir till att bita ihop och köra. Jag kan ju se det som att jag tjänar pengar eftersom jag använder kläderna. Smart, två flugor i en smäll liksom. Jag älskar gamla konstiga men ack så kloka ordspråk.
På eftermiddagen kommer Mat hem med hemleverans av mat och sedan ett möte med en trädgårdsmästare. Jag behöver inte hjälp med att rensa ogräs, men däremot behöver jag få veta hur fasen man sköter en trädgård. En timme kör vi och går igenom varje planta på tomten, jag med ett anteckningsblock som för ner alla skötselråd och han får möjligheten att briljera.
Det var tisdagen den 2:a septembers skörd. Mer är än så blir det inte. Varken roligare eller tråkigare heller för den delen.

Kram på er!

Jennie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar