tisdag 4 februari 2014

No more Mr. nice guy!

Nu är jag ledare för ca 20 st killar och tjejer i fyraårsåldern i gymnastik. Riktig gymnastik alltså.

Hålla tiden är jag bra på. Jag anländer 15 minuter före start.

Jag går med bestämda steg fram till huvudledaren. Tack gode [välj valfri överhet du tror på] att hon finns.

Jag meddelar att jag inte läst mailen hon skickat. Jag har inte loggat in på den adminsida jag fått tilldelad. Jag har absolut inte läst på vad sjutton som förväntas av mig. Jag vet inte hur dagens träning ser ut. Jag har ingen sån där fin ledartröja.

Jag är brutalgrön!

Hon tar två djupa andetag, ler och sedan går hon igenom banan med mig. Det märks att hon är ledare för fyraåringar :-). Hon tar väl hand om mig.

Barnen kommer in. 19 barn som jag inte har någon som helst koll på, min egen dotter, några juniorer som också hjälper till med träningen OCH ALLA BARNENS FÖRÄLDRAR.

Upprop i ring och sedan uppvärmning. Föräldrarna är kvar.

Har jag nämnt hur otränad jag är?
Förstår ni hur tuff deras uppvärmning är? VA? Alltså, jag var tvungen att fuska mig igenom.
Jag menar vem pallar indianhopp och grodhopp fem varv i hallen?

Svaret är ganska enkelt: Alla utom jag.

Uppvärmingen slut. Föräldrarna förvisas till omklädningsrummet. Jag tar av mig min hoodie. Under har jag världens finaste tröja. Den är vit, har en stoppskylt där det står "Stanna upp en stund". Den är så vacker ;-).



Jag tar mig igenom de 50 minuterna genom att sköta mitt jobb vid ringarna (sådana man hänger i). Varje gång det kommer ett barn får de ett: "Välkommen till ringarna. Behöver du hjälp att nå dem?" Och sen "brrrrrraaaaaa jobbat." Jag känner mig som en värd till en karusell på Liseberg eller Gröna Lund. I like!

I utbyte får jag (oftast) ett litet leende.

Grymt!

Längtar till nästa söndag!

Hoppas jag får min ledartröja då ;-)

Haaaa deeee (jag var i Norge förra veckan. Där säger de så)

Ludde


PS. Nu kanske du undrar över rubriken. Äh, jag kom inte på nåt bättre DS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar