onsdag 19 februari 2014

En vardagskväll i februari

Min fru är på opera (??) med jobbet.
Jag är ensam med barnen.

Direkt bestämmer vi att vi ska äta middag i soffan framför TV'n.

Vi börjar äta. Vi leker "gissa djur". Det uppstår en diskussion ifall snorkråka verkligen är ett djur...

När middagen är över går barnen in i storasysters rum och leker TILLSAMMANS!

Jag tittar på TV'n.
Vi satte aldrig igång den. Den är svart som natten. (hehe! Suckers!!)

Jag hänger tvätt och sedan bakar jag en kladdkaka. Barnen får smeten som blir över. Sen tandborstning och saga.

Sen sätter jag mig, i vanlig ordning, i lillasysters rum i väntan på att hon ska somna.

- Jag vill hålla din hand pappa.

Hon får handen.

Fem minuter av tystnad går förbi. Plötsligt säger hon;

- Jag vill drömma om prinsessor och ägg...

Jag säger inget men ler stort. ÄGG???? VA???? WHAT? WHY??

En minut går.

- Pappa, när får jag måla ägg?
- När det blir Påsk.
- Guuuud va oschysst.

Hon släpper handen och vänder sig mot väggen i någon slags protest.

Ytterligare fem minuter av tystnad, sen säger hon plötsligt, halvsovande.

- Pappa. Jag älskar dig. God natt och sov gott.

- Jag älskar dig med. Sov gott!

En minut senare är jag ute ur rummet.

En vanlig vardag i februari....ja alltså förutom kladdkakan.

//Ludde


Närproducerad kladdkaka...i alla fall för mig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar