tisdag 31 december 2013

Trosskydd, sugrör, tamponger och äpplen


Det är Nyårsafton!
Sista dagen för 2013. Ytterligare en dag som aldrig kommer igen. Lika bra att göra något bra av den.

Jag har fått en inköpslista av min fru. Jag har varit iväg och handlat kanske 4-5 gånger den senaste veckan. Grejen är den att så fort jag sätter foten i en affär glömmer jag bort hälften av vad jag egentligen skulle köpa. Även om det står på listan. Varje gång känner jag mig lika hopplös. Hur svårt kan det vara? Det står ju på listan! En av anledningarna SKULLE KUNNA VARA att medan jag handlar dimper det ner minst 4-5 sms varje gång med nya grejor jag ska handla. Det kanske är DET som gör att jag blir förvirrad?! Nu är det ju plötsligt TVÅ listor att hålla reda på...

Dagens lista, innan sms:en började hagla, innehöll bland annat ris (3:e gången denna vecka som det är med), Gladpack (också 3:e gången), Öronproppar (3:e) Duschcrème (2:a gången), maränger, (ny artikel för denna vecka), SIA's vaniljglass (ny) och trosskydd (också ny).

Jag sätter mig i bilen och kör till affären, som för dagen blev Willys i Mölnvik på Värmdö. Det var ett tag sedan jag var där, så jag tyckte det passade bra.

Innan jag kommit utanför kvarteret dimper det första sms:et ner. Jag tittar inte.

När jag ställer bilen på parkeringen har det kommit ytterligare två.

Jag läser dem slarvigt.

Två gröna äpplen nåt OB rosa-pro-nånting och sugrör.

Okej...

Jag går in och börjar plocka grejor enligt listan. Jag kommer ihåg äpplena från sms nr. 1.

Jag känner mig stolt.

Jag tittar noga på listan och hittar allt.

Sen kommer jag till slutet av affären. Den delen där bindor, tamponger, trosskydd etc. finns.

Jag hatar att stå där. Jag vet aldrig vad jag ska ta. Jag tar alltid olika. Ofta blir det rätt, men lika ofta blir det fel. Okej...trosskydd....hmmm
Hur var det nu igen? Normal? Extra? Doft? Herregud alltså? Varför finns det så många olika?

Just det ja, sms:et... Jag tar upp telefonen: OB procomfort.... Va f-n är det?

Jag står där och tittar efter ett par OB-trosskydd "procomfort". Måste vara nåt nytt.

När jag stått och tittat i två minuter (två väääääldigt långa minuter. Som sagt; jag hatar att stå i den sektionen) hör jag plötsligt någon säga, högt och tydligt:

- "Har du fortfarande förtroende att köpa sånt där?"

Bakom mig står Mikael (han har namnbricka) och plockar upp varor på hyllorna från en pall. Mikael jobbar på Willys. Jag har sett honom förut men aldrig pratat med honom.

Jag säger
- "asså, jag borde verkligen inte få ha detta förtroende. Jag köper nästan alltid fel"

- Ha! Ja jag känner igen det där. Jag köpte bindor en gång när jag skulle köpa trosskydd. Det är tydligen skillnad på dem...det fick jag veta när jag kom hem kan jag säga.

- ja, alltså...(jag tittar på sms:et igen). Vänta...

Jag inser då att OB's rosacomfort nånting inte är trosskydd. Det är JU tamponger! Det var en NY grej på listan. Jag skäms lite.

Jag delar med mig av mitt sms med Mikael och han får sig ett gott skratt och jag med. Sedan ger han mig rådet att ALLTID fota den gamla förpackningen så att det alltid blir rätt.

Jag ska börja göra det.

Sen står vi där och pratar om "do's and don'ts" när det kommer till inköpslistorna våra bättre hälftar ger oss.

Aldrig köpa extra grejor som inte står på listan. Förutom när man inte gjort det och får kommentaren "men det visste du ju faktisk att det var slut...det fattar du väl, även om det inte står på listan...".... DÅ går det bra att köpa extra grejor.

Vi avslutar vårt samtal med ganska högljudda skratt i affären och önskar varandra Gott Nytt År!

Och det är precis det jag nu ska göra till dig också (förutom de högljudda skratten)

Jag önskar dig ett Gott Nytt År!
Må 2014 vara precis så bra som du önskar att det ska vara!!

Nyårskramar från Ludde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar