onsdag 4 december 2013

Stanna upp en STUND med SJ i Katrineholm



Alltså "Stanna upp en stund" i all ära, men ibland kan vissa saker stanna upp en lite väl lång stund.

Som igår till exempel. När tåget (eller tågen) stod på rad i Katrineholm p.g.a. en tragisk personolycka på spåren lite längre norrut.

Man sitter i sitt tåg och väntar. Man inser hur maktlös man är ganska snabbt. Man anpassar sig till situationen och gör något hyfsat bra av det.

Jag skriver "man" för det var det jag såg. Samtliga (okej, inte riiiiiktigt alla. Vissa är ju ganska sura från början) tog det för vad det var och förståelsen verkade infinna sig där direkt.

Jag fick bara sitta och vänta i 2,5 timmar. Andra fick vänta uppåt en 5 timmar.

Vet ni vad som händer då? JO - Den "Svenska modellen" slår in. Ett tidigare tyst tåg får liv. Alla börjar prata med alla FÖR NU HAR VI MINSANN NÅGOT ATT PRATA OM :-)

(Svenska modellen. Punkt två om du missat det inlägget: http://stannauppenstund.blogspot.se/2013/10/den-svenska-modellen.html)

Helt otroligt egentligen. Men otroligt roande att titta på. "SJ's Delays - connecting people" borde SJ ha som ny "side-slogan". De kan säkert köpa rättigheterna på "Connecting People" för en billig peng av Nokia.

Jag tänker på Jennies punkt nummer 6 i hennes "Ett ekologiskt 2014". Jag försöker Jennie. Jag försöker!

Så för att sammanfatta.
Åk med SJ - låt dig själv stanna upp en lååååååång stund (ibland). OBS! Glöm inte laddaren till mobilen :-)

Tut tuuuuut!

Ludde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar