tisdag 25 mars 2014

Utmaning till dig - Gör något oväntat!

Jag kom precis in till jobbet. Det var ganska mycket människor på tunnelbanan och alla går likt ett lemmeltåg i grupperingar till olika kontorsbyggnader. Solen skiner. Jag är glad. Det är tisdag. Det är vår!

Precis innan övergångsstället slår det slint i huvudet på mig och jag får för mig att hoppa på ett ben över gatan. Bara för att liksom...

Jag gör det, och sedan fortsätter jag gå som vanligt (fast lite mer anfådd).

Jag vågar inte titta mig omkring för att se omgivningens reaktioner, men NÅGON kanske fick ett leende på läpparna :-).

Nedan har jag klistrat in en artikel om en amerikan som hette Walter George Brulh Jr. som skrev sin egen dödsruna.

De sista raderna han skriver är:

"I stället för blommor, hoppas Walt att du i hans namn gör något oväntat och opåkallat vänligt för en person som drabbats av olycka."

(Hela artikeln: http://www.expressen.se/nyheter/skrev-egna-dodsrunan--hyllas-for-sin-humor/)

Du behöver ju inte göra det för Walt, men varför inte göra något oväntat idag?

Jag utmanar dig.

Skriv i kommentarsfältet (här eller på FB) vad du gjorde, och om du fick någon att le.

Låt oss, tillsammans, få andra att le genom att göra något oväntat. Utmana dina vänner också när du väl är igång.

Step out of the "%#¤%¤#¤% box helt enkelt.

I dare you! In fact - I double dare you!

Ha en trevlig våffeltisdag.

Jag hann inte ta en bild på övergångsstället så jag fick ta en på kontoret istället...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar