torsdag 3 april 2014

Det stinker!

"Ursäkta mig. Jag tror att ert barn har något i sin blöja som inte borde vara där."

Om jag bara hade sagt den meningen direkt hade du sluppit läsa detta inlägg.

Nu gjorde jag inte det so here we go;

Åkte med Norwegian idag. Jag betalade inte extra för en särskild plats utan blev tilldelad en automatiskt. Hade nog inte gjort någon skillnad om jag fått välja.

Hur skulle jag kunna veta vad som komma skulle?





Jag sitter närmst fönstret. 22A. Bredvid mig sitter/ligger/står/hoppar/skriker en grabb på cirka 1,5 år. Han heter Vidar. Han luktar bajs.

På raden framför, på 21A, sitter/ligger/står/hoppar/skriker en tjej (det kan vara en kille...). En HEN på cirka 1,5 år. Det är mycket möjligt att det är hen som luktar.
Jag plockar upp diverse leksaker och spelkort från under hens säte under hela resan och räcker vänligt fram sakerna till mamman. Hon ler stressat och tackar vänligt varje gång. Jag får känslan att hon är lite disträ :-)

På raden bakom, på 23B sitter/ligger/står/hoppar/skriker det också någon. Denna "någon" har kastat säkerhetsbladet i mitt huvud cirka fyra gånger. Bladet är laminerat. Bladet är hårt. Jag har inget hår som skyddar mot denna typ av angrepp. Det känns som jag blöder (men det gör jag så klart inte...men det KÄNNS så).

Det är cirka 20 minuter kvar till min slutdestination.

Kan man hålla andan så länge?

Planet börjar långsamt förbereda landning. Det gör ont i de stackars barnens öron. 
De skriker nu samstämmigt i högan sky (hmm det där skulle man kunna tolka som ett göteborgsskämt, men det var det inte...de skriker högt....i högan sky...). 

Det visar sig att det är väldigt många barn på planet. Samtliga har ont. Samtliga skriker. Stackars små liv.
Någon förälder försöker distrahera sitt barn för det ska tänka på annat. En annan försöker ge nappflaskan. En tredje blir bara stressad och försöker hyssja sitt barn. En fjärde ser sig om och verkar tro att hon måste be om ursäkt för att hennes barn har ont.

Sen ser jag inte fler. Alla fortsätter skrika eller gråta.

Det luktar bajs.

Vidars föräldrar sätter näsorna i Vidars bak. Båda gör det. Först den ene. Sedan den andre.

(Varför gör båda det? Är det någon form av attestordning. Pappan attesterar och mamman utanordnar....dubbelkollar att allt "är i sin OOrdning"....WHY??)

De kollar. Det var HAN!! 
Vidars pappa får en skarp order från mamman att gå och byta blöja, vilket han gör. Det luktar dock fortfarande bajs.

Jag ställer mig frågan; var är alla affärsresenärer någonstans? Har min destination, Luleå, inget att erbjuda dem?

Jag tar ett djupt andetag igen. Jag lyckas hålla andan i cirka 30 sekunder och tvingas direkt efter andas in djupt så jag inte svimmar....bläää! Kanske hade varit skönare att svimma....kanske nästa gång.

Jag vill vara framme. NU!

"Enjoy your time here. You are almost there"..... Yeah right!

:-)

Ludde

PS. Wifi på flygplan regerar. Varför har inte alla det? Bra för miljön är det också eftersom färre tar tidning. DS.

PS2. (Inte PlayStation alltså) Får man säga till någon man inte känner "duuuuu, jag tror ditt barn har gjort "2:an" i blöjan?"
Är det ok? Eller är det kränkande? Jag bara undrar... DS2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar