lördag 8 mars 2014

Curling morsa? Javisst!




Har fått höra att jag är en curling morsa. Jag viftade bestämt bort det och det kändes definitivt som en förolämpning. Jag sätter inte på en hjälm och skyddsutrustning på mina barn i lekparken, eller springer på det minsta lilla....eller vänta? Kanske inte en hjälm, men visst springer jag på minsta lilla pip? Jag rannsakar mig själv, jämför mig med föräldrar i min närhet och ser att de flesta är som jag (till min glädje). Det måste då vara en generationsfråga. Jag funderar på begreppet curling och undrar varför det har sådan negativ klang. Jag tycker nog att det betyder kärlek, respekt, omtanke och att föräldrarna faktiskt på riktigt ser barnen, lyssnar och anpassar mycket av livet för att de ska få det så bra som möjligt. Om det är curling så är jag verkligen en curlingmorsa, och en stolt sådan : = )

Jag tror att en av anledningarna till att vi 70-talister är daltande, överbeskyddande, ängsliga och oroliga att vi själva har varit med om motsatsen. Föräldrar som kanske inte riktigt hade tid att verkligen se oss och på riktigt lyssna. Ingen skugga över det, det vara bara den tiden då kvinnor bröt sig fria från spisen och fick göra karriär. Mamma berättar att när hon var liten så var det inte ovanligt att barnen blev instängda i ett rum när det kom besök. Hur skulle det se ut idag?
 Jag plockar inte bara upp mina barn under armen så att det får hänga på mitt vuxen liv, tvärtom jag vill in i deras barnliv. Mitt vuxenliv har jag varit i så länge. Så länge dom är nöjda är jag nöjda. Fullt fokus och attention får dom av mig.

Så med risk för att låta präktig och provocerande så ser min dag ut så här.

Rita, måla, pyssla och läsa
Kiosken - lördagsgodis
Lekparken på stranden och fika på bageriet
Köpa present till kalas på leksaksaffären
Besök av nära vän med barn = massor av lek och lite skvaller för mammorna
Mellon!

Skönt med nya insiktier. För er tjejer/kvinnor som inte redan läst Mia Skäringers senaste krönika, så är den faktiskt helt fantastisk. Jag känner mig så träffad.

OM allt fungerar så ska man kunna klicka nedan....

Mia Skäringer
Det sista vi behöver är ännu ett diettips


Kram och ha en fin dag i solen och kom ihåg curla mera!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar