lördag 10 september 2016

Dags för en riktig utmaning!

Detta må vara en tidig 40-årskris (jag är ju trots allt bara 39), men nu är det minsann min tur att ge mig på en sån där utmaning som kvinnor och män i min ålder gör. Ni vet, de där som kräver en del av en.

Mod.

Fokus.

Målmedvetenhet.

Eventuell träning.

Envishet.

Jag har hört talas om människor som hoppat fallskärm exempelvis. Enligt mina referenser krävs det extremt mycket mod för att "ta det där steget". Sen när man väl har gjort det vill man bara ha mer.

Samma med de där som kör en klassiker. Helt sanslöst. Vissa av dessa är ju kvinnor och män som kanske inte är supertränade från början, men som genom en extrem målmedvetenhet och träning ger sig DEN på att de ska fixa det och faktiskt gör det. Dessa människor är hjältar i mina ögon. Krävs en hel del skulle jag gissa.

En annan sån där utmaning, som jag hört flera i min omgivning, i en viss ålder (typ min ålder) är att bara säga upp sig från en trygg inkomst och börja plugga till nåt som man kommit på att man VERKLIGEN vill göra. Eller söka (och få) ett jobb som ligger WAY OFF det man gjort tidigare och bara satsa liksom - för att man har en passion. De människorna är också mina hjältar. De följer sitt hjärta. Det är så coolt.

Nu är det alltså dags för mig att göra något liknande, som är fullt jämförbart med ovan exempel.

Från och med nu och EN TIMME framåt, stänger jag av internet hemma. 

Om jag lyckas så vet jag att JAG kommer att bli hjälte i mångas ögon.

Låt utmaningen börja. Bara 59-nånting minuter kvar... 

DET SKA GÅ!
Jag är målmedveten
Jag är envis
Jag har fokus

58....

Ludde

(Fallskärmshoppning - inte min typ av utmaning...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar