torsdag 15 oktober 2015

Jag kan räkna till "båt"!

Min sexåring:
- Pappa, vill du höra att jag kan räkna till "tidning"?
- Självklart. Kör!
- Ettning, tvåning, trening, fyrning, femning, sexning, sjuning, åttning, nining, ti(d)ning!
- Snyggt :-)

I detta läge njuter min sexåring verkligen. Hon är nöjd. Hon har fått bekräftelse. Hon KLARADE det!

Min tioåring tittar på mig när jag ler åt lillasyster. Sen tittar hon på sin lillasyster och vrider huvudet åt sidan, tittar på mig igen, och åter på lillasyster. Hon ser smått överlägsen ut...

Med en ovanligt dryg ton säger min tioåring.
- Vill du höra att jag kan räkna till "båt"?
- Oj! Ja. Absolut!
- Ett
Två
Tre
Fyra
Fem
Sex
Sju
Åtta
BÅT!

I triumf tittar hon på sin lillasyster, höjer sin ena arm och svingar den nedåt precis som hon ska trycka jättehårt på en osynlig knapp precis framför lillasysters huvud och säger:

- Bah bäääääeeem! (Engelskt uttal...eller möjligen danskt..)

Avdelning: Jag fullkomligt älskar mina barn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar