fredag 2 oktober 2015

Uppdrag - Köp en overall!


Okej. Så vi dumpade barnen hos deras mormor och morfar. Vi orkade inte ta med dem till Nacka Forum för detta uppdrag. Det blir bara jobbigt...

- Kan jag jag få en smoothie?
- Kan jag få glass?
- Kan vi äta nuggets?
- Kan jag få en glass efter nuggetsarna?
- Kan jag få en smoothie till?
- Jag har ont magen.
- Jag vill heeeeeeem

Allt detta följs av någon form av desperat tjat om hur jobbig hela Nacka-Forum-situationen är.

Noteras bör att allt sker på ca 10 minuter. Man hinner liksom inte med så mycket mer...(jag har inga problem med det men min fru blir sur när vi alltid kommer hem tomhänta från en "shoppingtur")

Så vi dumpade dem hos mormor och morfar istället.

Uppdraget - köpa en overall till vår 6-åring.

Vi hade fått vissa rekommendationer på hur den skulle se ut.

Rosa eller lila skulle den vara, med fluff på luvan.

Okej, så min fru och jag står nu inne på Stadium och kollar lite. Helt plötsligt springer en av vår sexårings kompisar förbi. Hennes bästis faktiskt. 

Vi tittar upp och ser snart hennes föräldrar och börjar snacka lite (med föräldrarna alltså).

- Har ni köpt en overall till Gertrud än?
- Ja, vi köpte en på KappAhl. Kaxs. Den känns bra.
- Grymt. Då kanske vi kan köpa en likadan. Det blir ju skitbra! De vill ju alltid ha likadana grejor. Perfekt!.... Fast.... Är det FLUFF på luvan?

I detta läge ser vi hur mammans ögon spärras upp och blir ENORMA. Hon börjar andas hysteriskt och ser sig om efter Gertrud. Jag tycker jag ser en-fem svettdroppar i hennes panna. 
Hon lutar sig framåt mot oss och "visk-fräser":

- D.O.N'T M.E.N.T.I.O.N T.H.E F-W.O.R.D....

Avdelning: Det var tydligen fler som ville ha fluff på luvan.

...och nej, kompisen heter inte Gertrud.

Ludde

Utan FLUFF. Funkar om bästisen har samma...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar