onsdag 11 november 2015

KAFFE!


Jag jobbade hemma igår.
Ganska skönt faktiskt. Eller, till en början var det ganska skönt.

Jag skulle sätta på kaffet och då visade det sig att kaffebryggaren lämnat moder jord. För evigt. Den lämnade inget brev efter sig. Det fanns inga tecken på yttre åverkan. Brödrosten, som står bredvid hävdar att hen inte sett någonting misstänksamt. (Brödrosten använde sin "rätt att tiga"...)

Allt tyder på att Philip(s) gått en naturlig död tillmötes. 

Efter åtta trogna år kastar den in filtret och det enda jag kan göra är att gå tillbaka till de glada minnen vi haft tillsammans. Alla födelsedagar. Alla fikor. Alla morgnar. Alla helger. Alla övriga högtidsdagar. 

Alltid har den funnits där känns det som.

Nu får jag blicka framåt. Hitta en ersättare. 

Det blir nog inte så svårt visserligen. Trots allt - det är ju bara en kaffebryggare. Men kaffe är viktigt!

Jag får helt enkelt hålla tillgodo med mitt frystorkade snabbkaffe, som har ett utgångsdatum på 2010-12-15, tills jag tar mig tid att köpa en ny Philip(s).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar