torsdag 9 april 2015

Jag väljer plan D

Vet du vad en "life-hack" är? Det är ursmarta trix för att underlätta vardagen. Allt från att separera äggula och äggvita med en PET-flaska till en miljon användningsområden för ättika och bakpulver. Eller den där när du ska måla.....klä in tråget i plastfolie och slipp allt pyssel med att rengöra tråget från all färg. Bara ta bort plasten...eller ställa en flaska vatten på din mobilficklampa för att lysa upp en mycket större yta än vad själva ficklampan gör (funkar bara om du tänt lampan...) Youtuba "life-hack" och låt dig inspireras.

Jag har en plan. En frisk plan. Plan D. D-hack. Jag vet inte om det räknas som "life-hack" men jag har lagt in det i min kalender.

Den 30 september 2015 (jag lade den som återkommande aktivitet per år) har jag skrivit följande:

"TA D-VITAMIN FRAM TILL SISTA MARS FÖR ATT INTE BLI SJUK SOM JAG BLEV EN VECKA UNDER HÖSTEN/VINTERN 2014."

Jag har lagt in ett gäng påminnelser också så att jag ska komma ihåg att köpa dem också.

Gör det du också vett ja. Det kan det väl vara värt? Stanna upp en stund och tänk på det åtminstone. Gör det NU så du inte gör som jag gjort de senaste åren, det vill säga börjat proppa i mig D-vitamin när det redan är för sent i mitten på mars nån gång. DO IT!

För ett friskare Sverige, med start den 30 september 2015

Ludde





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar