torsdag 16 april 2015

Får man bete sig hur som helst?

Alltså vissa människor. Ibland blir man trött. Väldigt trött...

Tisdagen som gick var en sådan dag. Jag blev fruktansvärt trött.

Det är kväll. Det har börjat skymma.
Helt plötsligt står det tre män i övre medelåldern mitt emot mig. De har gula västar på sig och uppträder allmänt omoget. De gula västarna verkar ge dem någon slags rätt att bete sig hur som helst. De ställer sig på rad och tittar på mig och hånler. De pratar med varandra, tittar på mig igen och skrattar. Elakt!

Först tittar jag på dem med en "va-fan-är-ni-dumma-i-huvudet-look" men känner mig tvungen att släppa ögonkontakten och istället försöka ignorera deras sätt att vara. Vad är det för fel på folk liksom?!

Då dyker två av mina vänner upp. Vi snackar lite löst och jag gör dem uppmärksamma på de tre männen i de gula västarna. Nu har "de onda" även plockat fram varsitt tillhygge.

Stämningen börjar verkligen bli obehaglig på riktigt.

Snabbt hittar vi också tillhyggen. Det känns som det enda rätta på något sätt.

Sen står vi där. Öga mot öga. Tre mot tre. De har gula västar. De är onda. Vi har gröna västar. Vi är de goda.

Någon hämtar en boll.

Kvällens innebandyspel kan börja!

Ludde

PS. De goda vann och levde lyckliga i alla sina da'r. DS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar