måndag 15 december 2014

Vissa lappar bara bilar som verkar ha råd att betala

Du vet när man har parkerat bilen och sedan finns det en reklamlapp på vindrutan. Man tar bort den helt ointressanta lappen och tvingas ha den i bilen eftersom man inte vill skräpa ner hela parkeringen.

I-landsproblem, javisst, men ändå. Irriterande. Ska jag behöva sätta upp en "Ingen reklam tack"-skylt på bilen också för att slippa dessa? Hmm det kanske man SKA göra. IKEAS färdigskrivna kanske - Ingen reklam tack, men gärna IKEA-katalogen....


Hur som helst. För någon vecka sedan skulle jag handla på Coop på Värmdö Marknad. Jag ställer min bil, ställer in P-skivan och går ur. Då ser jag "en sån" som lappar bilar med reklam.

Han är några bilar bort. Jag hojtar till honom:
- Hej! Duuuuu, du behöver inte lappa min. Tack!

Han kommer närmare.

Han granskar mig från topp till tå, tittar på min bil och säger med en finurlig ton:
- Näää, det är lugnt. Jag lappar bara de bilar som verkar ha råd....

Smack! In my face!

Tack för den Värmdö Biltvätt!

Rätt som det är dyker jag upp med min guldiga KIA någon dag ändå. När jag har tillräckligt många slantar i min spargris. Vänta bara ;-)


Ludde




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar