torsdag 24 oktober 2013

Origami, krossade iPhoneskal och Johan Glans

Det är mycket sällan jag söker efter saker på Youtube. För sällan faktiskt. Allt finns ju där. Finns det inte där så blir man nästan lite sur.

För några veckor sedan fick min kära fru och barnen för sig att göra Origami till exempel.
De gjorde fantastiska kreationer tack vare någon som varit vänlig nog att dela med sig på Youtube.

Min bror ( ni vet...den tokige) krossade glaset på sin Aj-fön, köpte nytt glas, gick in på Youtube och reparerade den själv genom att följa nåt klipp. Detta rekommenderas dock ej för sådana som jag själv, som har tummen mitt i handen. Jag ger min till brorsan så fixar han. Eller så är jag bara försiktig med det mest värdefulla jag har (jajaja....mitt telefonberoende kvarstår) och låter bli att krossa glaset.

Jag har åkt tåg igen. Det är ganska tråkigt. Man får väldigt mycket tid till att stanna upp en stund.

Denna gång råkade jag se att jag hade Youtube-appen i telefonen (så sällan använder jag Youtube) och kom samtidigt på att Johan Glans är ganska rolig (snäll kollega som påminde mig om det för någon vecka sedan...Tack!).

Jag söker "Johan Glans bästa" på Youtube. Jag klickar på första länken....på ett tyst tåg.

Sen sitter jag där och fnittrar. Jag försöker hålla mig för skratt. Tänka på något allvarligt. Slappna av i kinderna. Förbereda mig på att något kul kommer att sägas.

Inget hjälper.

Helt plötsligt asgarvar jag (får man skriva så, eller räknas det som svordom?). Han säger något briljant.  Johan alltså. Folk tittar. På mig alltså.

Jag stänger av. Blir lite röd om öronen. Blir lite varm. Börjar skriva blogg istället :-)

Nästa gång måste jag komma på det där med Youtube när jag är ensam. På en avlägsen plats där jag bara kan brista ut i skratt utan att någon tittar konstigt på en.

Som sagt. Jag klickade på översta länken. Det finns fler.

Orkar du inte söka själv?

Vassego:
http://youtu.be/3aEyBbtTReA

Johan Glans i några riktigt bra scener. Min favorit...."ska man ge arbetslösa böter". Nånstans i mitten på klippet.

Jag önskar dig och de du älskar en underbar dag.

Ludde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar