måndag 24 april 2017

Föräldrar - hur tänker ni egentligen?

Vissa föräldrar har tappat förståndet helt och  hållet verkar det som. 
Jag har en vän som känner en förälder som har en annan vän som känner föräldern som detta handlar om.

I enlighet med vissa riktlinjer och etiska policys bör den här föräldern kanske tänka till ett steg till innan den bryter mot denna globala regel. Tänk bara vad som skulle kunna hända annars?

I detta läge har ju du ingen aning om vad jag pratar om eftersom jag har en förmåga att komma till min poäng väldigt sent in i mina texter. Men håll ut. Eventuellt kommer det en poäng snart.

Så här: vad jag har HÖRT så ber den här förälderns barn om en godis EN MÅNDAG. 

En MÅNDAAAAG!

Föräldern säger nej.

Barnet ber igen (fortfarande på samma dag - en måndag).

Föräldern säger nej.

Barnet ger upp.

Barnet går till sitt rum och leker och har glömt hela grejen. Barnet kommer på den briljanta idén att leka med lera. Barnet får inte upp locket på lerburken. Barnet går ut till föräldern för att be om hjälp.

Då står FÖRÄLDERN och ÄTER godis från en gottepåse!!! 

EN MÅNDAG!!

Alltså vissa föräldrar alltså... skäms på mi...jag menar; skäms på ER!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar