onsdag 23 november 2016

Min kompis pappa är LÖGN-mördare

Skolan. Hämtning.
Tre grabbar i sjuårsåldern går förbi mig. Jag hör den ena killen säga till sina två kompisar;

- Min kompis säger att hans pappa är LÖGN-mördare...

Sen hör jag inte mer av konversationen. Jag fortsätter gå och funderar på vad han menade och hur kompisen berättat.

Är pappan en LÖGN-mördare? Alltså att han säger att han mördar folk - men ljuger? Är det ett jobb? En hobby? Varför ljuger man i så fall om sånt? Känns oseriöst.

Menade han lönnmördare? I så fall skulle han ju inte veta för då är ju pappan en ganska kass lönnmördare - om folk vet om det liksom.

Hans pappa kanske är skogsavvecklare? Han hugger ner träd. Sonen kanske inte gillar det och kallar honom för LÖNN-mördare?

Jäklar vad jag är nyfiken på hur konversationen fortsatte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar