lördag 9 juli 2016

Hur slutar dina tennismatcher?

Vi har ett litet IKEA-tennisnät (ja, man får sätta ihop det själv) på vår baksida, där jag spelar med mina döttrar ibland.

Igår spelade jag med min sjuåring.

Helt plötsligt, mitt i en sån där boll där jag tycker allt går skitbra, släpper min sjuåring sitt racket och säger "vänta" och springer och hämtar HÅVEN. 

Alltså mitt i riktigt bra boll. Fattar du? Mitt. I. Bollen. Släpper. Racket. Och. Tar. En. HÅV.

Får man ens göra så?

Sen springer hon runt i två-tre minuter efter, enligt egen utsago, VÄRLDENS gulligaste fjäril eller humla. Själv får jag stå kvar som ett fån och vänta. Vänta på att hon eventuellt kommer tillbaka....

Ibland kommer hon tillbaka.

Är det bara våra tennismatcher som slutar så eller är det allmänt förekommande?

Bara undrar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar