fredag 17 juli 2015

Oceans thirteen


Istället för Bolibompa, "Sommarlov", Gumball, Svampbob eller andra vuxenfientliga program, satte min fru just i Oceans thirteen i spelaren.

Barnen frågar:
- Vad är detta för film?

Min fru svarar (utan att tänka)
- En vuxenfilm (sen tänker hon en halv sekund).... Eller... En film för vuxna...

Filmen börjar rulla (eller snurra som fan. Det är ju en BluRay) och frågorna börjar komma direkt...
- Vem är det?
- Är han tjuv?
- Är han en av de snälla tjuvarna?
- Varför fick han en hjärtinfarkt?
- Vem är han?
- Klär de ut sig mycket?

I det här läget proppar jag i mig kopiösa mängder Estrella grillchips. 

Min fru däremot - hon översätter allt. Alltså allt. ALLT! Inte en chans att hon ens hinner dricka eller äta något. Hon pratar non-stop för att våra barn ska hänga med i filmen.

Jag beundrar min fru!!

Sen kommer en sån där fråga igen...

- Men var får de alla pengar ifrån (för att de "goda" tjuvarna ska kunna finansiera stöten. Reds anm.)?

Då tittar jag upp från min chipsskål och svarar;

- Pengarna har de fått från en annan stöt (Oceans eleven och Oceans twelve. Reds anm).

- En stöt? Är det en sån som polisen i "Gumball" har? [för dig som inte har en aning om vad Gumball är så är det en sjuk tecknad serie där det finns en polis som har en elpistol som han ger folk (badguys) stötar med]

- Ööhh. Nej.... Alltså en stöt är ett rån..

- mmmm rån.... Gott...


Avdelning: I give up!

.... men min kära fru fortsätter översätta hela filmen och svarar så gott hon kan på de fantastiska frågorna...

Oj! Nu måste jag fylla på med chips!

Funderar på att ge barnen lite rån eller nåt... Det är ju ändå fredag :-)

Trevlig helg!

//Ludde



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar