tisdag 2 september 2014

Idag är ingen vanlig dag....


Idag är stannauppenstunds födelsedag, och det ska ju naturligtvis firas! 

Men... - Vad ger man till någon som har allt? En sak, upplevelse, presentkort? Vet inte, jag skriver ett kort att vi ska hitta på något i framtiden, typ gå på middag eller nåt. Ni vet ett sånt kort som aldrig blir av. Jag har gjort det många gånger själv. I sista minuten dikterat ihop något fyndigt på ett papper och slagit in något i folie i brist på papper. - Grattis till dig! Vi ska hitta på något ihop i framtiden....
NOT!

OK, bloggen vi säger så här. Vi har genom dina annonser lyckats skrapa ihop ca 400 kr (mycket tack vare Luddes flitiga handlande av parfymer till frugan) och dom pengarna skulle vi nu kunna skänka till välgörenhet. Med 50 miljoner flyktingar i världen bör det inte vara svårt att välja.
Så bloggen du får välja! Eller kanske snarare ni som läser, för det kanske egentligen är ni som är bloggen? Så, skriv en kommentar och välj.

En helt annan sak:
Känner att när jag skriver så saknar jag emojis ( eller vad det heter) jag kan liksom inte skriva utan dom längre, det blir så stumt och kort. (gubbe som gråter)

I övrigt har det hänt mycket i mitt liv.
Exempel 1: Mycket lek med barnen
Kommentar: Mitt mål är att jag och Alex ska ta över i rollekern mer.  Ta över och gärna stjäla showen. Låta dom stå där bakom bordet med sin platsbunke med "pasta" av plommon, jord, bär, blommor, svartpeppar och gräs och leka restauran bäst dom vill, bara leken blir liiiite roligare, annars blir jag tokig!


Exempel 2:  Lögner
Kommentar: Jag ljuger fortfarande mycket, ungefär varje dag tror jag. Mitt senaste var att brödrosten har slut på batterier när jag var för lat för att rosta mer bröd till barnen.

Exempel 3: Ständig diet
Idag bestämde jag mig för att kliva på 5:2 tåget, gjorde en fräsch sallad med Parma till mig och makaroner och falukorv till barnen. Jag ställde fram maten och dom började äta. Det fanns ungefär en portion kvar i kastrullen. Jag tittade ner och smakade på en makaron. Tittade på salladen och smakade en gurka. En makaron verses en gurka. ( emojigubbe som ser lite fundersam ut)

5 minuter senare var kastrullen tom och salladen inplastad på diskbänken. Alex blev glad i vart fall. Han brukar bli avis på mina sallader. Mitt uttryck "your on your own" innebär att han får fixa middag själv. Väl till bords brukar min tallrik lysa av alla vackra färger mot han bruna bönor och fläsk. Han blir så avis. Så, idag blev en lyckans dag för pöjken.

Att jag har nytt jobb har nog ingen lyckats undvika. Jag har bara ett ord för det   LYCKA!
www.siggestagard.se kom och hälsa på vettja!

Så tack för mig och
gubbe som dansar, ett glas vin, en leende gubbe, tre röda hjärtan

Kram Jennie
P.s har inte ljugit en enda gång i det här inlägget.....i think





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar