torsdag 6 oktober 2016

"De snackar till och med om det i STOCKHOLM"

- Vaddå, så du menar att det är något speciellt med den?
- Ja, precis.
- Men, har alla samma?
- Ja, det verkar så. Jag har testat ganska många själv.
- Men det är ju som en kartell ju...
- Ja, det skulle man faktiskt kunna säga.
- Får man göra så?
- Jag vet inte, men jag har frågat om jag får veta hemligheten på flera ställen men de säger inte ett knyst.
- Oj då! Den måste vara mycket speciell.
- Ja det är den, den är rödare liksom. Jag känner en tjej som jobbar på radio som har sagt att de till och med pratar om den i Stockholm
- Men oj! Men vaddå "pratar"? I de "kretsarna" eller menar du att man, ur ett allmänt perspektiv, pratar om den i Stockholm?
- Allmänt...
- Det var som tusan!
- Jag vet. Det är det som Trollhättan är mest känt för nu när SAAB har lagt ner
- Där ser man. Det är visserligen ganska otippat, men why not liksom?!

En av många konversationer med taxichaufförer i Sverige.

Avdelning: När kebabsåsen på Trollhättans kebaberior och pizzerior tog över som "det mest kända sedan SAAB lades ner..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar