tisdag 12 maj 2015

Min dröm blev verklighet!



Larmet på telefonen går igång. Klockan är prick 07.00.

Jag är i verkligheten.
Jag tittar upp. Jag är hemma. Det är söndag. 

Jag stänger av larmet och somnar om.

Tidigare samma natt, i min dröm, var jag i Sandviken (tydligen). Jag gjorde upptäckten (i drömmen alltså) att jag inte bokat min resa hem och började analysera vilken tid som skulle bli bra att stiga upp för att hinna till jobbet dagen efter....Jobbet i Stockholm.

Valet blev 07.00 (tydligen).

Senare, på söndag förmiddag, i verkligheten, öppnade jag min webbläsare på telefonen. Sökningen på "buss Sandviken-Gävle" låg kvar....

Jag har alltså, mitt i natten, googlat busstider på Sandviken, ställt mitt larm och sedan återgått till "vanlig sömn".

What's up with that liksom?

Jag har haft en dröm som förlängts morgonen därpå genom att jag, i telefonen kunnat "spåra" vad jag gjort i drömmen. I detta fall googlat och ställt ett larm. Gjorde jag något annat, förutom att sova, denna natt? Helt ärligt - ingen aning....

Nästa gång ska jag försöka styra någon av de där drömmarna där jag flyger (som Clark Kent när han har manteln på sig), vinner 1 miljard, eller befinner mig på en paradisstrand, så att DEN drömmen fortsätter dagen efter istället. Om jag fokuserar tillräckligt hårt funkar det säkert.

Wish me luck!

Ludde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar