tisdag 5 augusti 2014

En dag på Värmdö!

I beskrivningen på denna blogg står det "en norrlänning och en skåning stannar upp på Värmdö"

Idag har jag gjort just det.

Så varsågoda. Ett axplock av vad jag har gjort, som även du kan göra på vackra Värmdö:


Idag har jag:

- Hängt tvätt (går även att göra utanför Värmdös gränser)

- Kört i 70 kilometer i timmen på 70-väg (inte så många som gör det nuförtiden)

- Ätit rimmad lax med pommes frites på Bullandö krog (det blev bara så)

- Blivit tillsagd av min dotter att det inte finns något som heter "killsporter" (de lär sig minsann om jämställdhet i dagens skola. Bra!!)

- Träffat en vän som jag inte träffat på  sju månader (mycket trevligt)

- Matat en höna med majs

- Handlat två ekologiska bananer på Coop (De har tagit bort fulbananerna)

- Ätit dagsfärsk glass på Bullandö glassfabrik (SÅ! GOTT!)

- Tvingat min yngsta dotter att prova glassen trots att hon bara ville ha mjukglass, som inte fanns....och hon gillade den!

- Känt mig som en märklig pappa som tjatar och tvingar sin dotter att äta glass fast hon inte vill....(inga grönsaker här inte)

- Sjungit med i soundtracket till Frost

- Lagat currygryta (inte lika somrigt som rimmad lax med pommes frites men det funkar)

- Fått höra en fantastiskt rolig historia om en mugg (...)

Dagen avslutades med ett kvällsdopp i havet, med hela familjen, i 26-gradigt vatten på Ingarö.

Gotta love Värmdö in the summer!!

//Ludde

26 grader i vattnet. I like!



1 kommentar: