onsdag 13 december 2017

Strömavbrott!

Jag fick ett meddelande på telefonen att vi tydligen hade strömavbrott.

När jag gick på gatan, mot vårt hus, i vårt kvarter var allt helt mörkt förutom i de hus där någon hunnit tända lite ljus. 

Riktigt mysigt måste jag säga!

Barnen kom hem innan jag kom hem. De hörde inte av sig om att strömmen hade gått och att allt var släckt. Istället hade de riggat diverse batteridrivna ljusslingor, luciakronor och ficklampor för att se något. 

När jag steg in igenom dörren var de mycket ivriga att visa mig hur de hade ordnat allt. De hade helt enkelt fokuserat på lösning direkt. De tyckte också att det var mysigt.

Direkt när jag kom hem tog jag ett beslut att om det nu ändå är strömavbrott så myser vi till det ytterligare genom att beställa pizza. Jag menar - vi är ju överlevare och vi behövde faktiskt mat. När det kommer till strömavbrott på Ingarö så vet man minsann aldrig hur länge de varar.

Sekunden efter mitt beslut kom strömmen tillbaka...

Så nu LÅTSAS vi att vi har strömavbrott och äter pizza ändå! 

Så det så!

Vårt låtsasströmavbrott kommer dock med vissa undantag. De är som följer:

- Wifi är tillåtet att använda
- Vi får ha tända lampor
- Det är ok att ladda det man behöver ladda
- Vi får absolut titta på TV om vi känner för det.

Det är MYSIGT med strömavbrott...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar